THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, November 20, 2010

Tingkat - tingkat cinta...dalam pembikinan

aku sring mengmbil sesuatu sfat, utk dberikan kpada sesuatu yg abstrak. agak plik...tpi aku rse, dgn cra itu, aku blh membuatkan skalian pmbaca memahami apa yg ingin aku smpaikan, dan dlm artikel ini, aku nk mncritakan tntg projek trbaru aku mngenai novel aku yg sdang dlm proses pmbikinan. Dan nvel ini, aku namakan 'tingkat - tingkat cinta'.


haha, sbnarnya idea utk mnulis nvel ini, mncul skembalinya aku dri penang. Aneh, krana klu difikirkan, nvel ini xde kna mgena dgn trip aku ke penang. Tetapi, kmbara ke penang telah mmbuka mata aku seluas - luasnya mgenai hdup ini.

18 thun ini, aku mendaki setakah demi stakah tngga hdup. Kita semua, mendaki tngga khdupan ini utk mggapai sesuatu yg tggi. Skrg apa yg nk bkal aku critakan dlm nvel aku nnti, adalah prjalanan hdup seorg lelaki yg mncri cnta. Mncri cnta yg dia sgka akn mnemaninya spnjg hyat.

Nvel ini, aku khususkan kpada smua insan yg brcinta, yg sring kali mrasa tidak cukup dgan apa yg ada di dpan mata, yg sering kali mnduakan cnta hnya krana mahukan yg lain, yg tdak boleh hdup dan brpjak di alam nyata, sebaliknya trus menrus dibuai ksah smalam. prsoalannya, knapa tgkat2 cinta?

Stu jwapan utk soalan itu, adalah caption utk nvel ini, "sdarkah kita, smakin lama kita mningkat naik mencari cnta, smakin kita sdar bhawa tdak ada sesuatu yang mampu mnyayangi diri kita selain Allah."

'Tgkat - tgkat cnta' adalah stu luahan rse seorg kekasih yg dtggalkan, dgn janji sumpah setia cnta yg trgantung di tgah jalan. Siapa yg mengkhianati cnta? ksah bnar sbuah prcntaan yg shrusnya djadikan iktibar...



0 comments: